3 Formy reklamy w Google, kt?re pomog? Ci si? skutecznie zareklamowa? firm?

Google to jedno z najlepszych miejsc do reklamowania si? w sieci. Wielu u?ytkowników i ciekawe formy reklamy, które daj? ró?ne mo?liwo?ci zaprezentowania swojego produktu - s? korzystne pod wieloma wzgl?dami. W dalszej cz??ci tekstu prezentujemy 3 formy reklamy w Google takie jak reklama wyszukiwarce, reklama graficzna i reklama na Youtube, dzi?ki którym b?dziemy mogli promowa? swój produkt oraz skutecznie pozyskiwa? klientów. Wszystkie kwestie zwi?zane z reklamowaniem si? w Google oraz poszczególnymi formami reklam, poruszamy w dalszej cz??ci tekstu.


Czym jest Google Ads?

Google Ads to system reklamowy, dzi?ki któremu mo?emy uruchomi? nasz? reklam? w wyszukiwarce Google oraz innych miejscach zarz?dzanych przez Google. Program ma form? kreatora, w którym uzupe?niamy dane odno?nie samej reklamy, lokalizacji reklamy oraz grupy docelowej osób, które j? zobacz?. Aby reklamowa? si? w ten sposób, wystarczy zarejestrowa? si?, okre?li? ?ród?o p?atno?ci i uruchomi? swoj? kampani?. Z Google Ads mog? korzysta? osoby prywatne, co jest cz?st? w?tpliwo?ci?. Kampani? reklamow? mo?emy uruchomi? zarówno samodzielnie, jak i korzystaj?c z pomocy agencji marketingowej. Google udost?pnia w tym wzgl?dzie precyzyjne i praktyczne wskazówki, a w sieci istnieje wiele poradników, z którymi skonfigurujemy swoj? reklam?. Na rynku dzia?a te? wielu freelancerów, profesjonalistów czy agencji, które oferuj? obs?ug? kampanii Google ads, proponuj?c pomoc przy jej konfiguracji w zamian za op?at?.

3 Formy reklamy w Google, kt?re pomog? Ci si? skutecznie zareklamowa? firm?

Dlaczego warto wybra? odpowiedni kana? promocji?

Google Ads to bardzo przyjazny i korzystny system reklamowania si? w internecie. Pierwszym jego plusem jest sam fakt wspó?pracowania z najwi?ksz? na ?wiecie wyszukiwark? internetow?, która ma wiele milionów u?ytkowników na ca?ym ?wiecie. Przek?ada? b?dzie si? to na jako?? wspó?pracy reklamowej oraz praktycznie niesko?czon? grup? osób, którym mo?emy wy?wietli? swoj? reklamowe — nawet w bardzo w?skim targecie. Reklama w Google daje te? mo?liwo?? targetowania, czyli okre?lania grupy docelowej i decydowania komu zostanie wy?wietlona nasza reklama, co z kolei wp?ywa na efektywne dysponowanie bud?etem reklamowym oraz skuteczno?? reklamy. Do plusów mo?emy zaliczy? tak?e mo?liwo?? reklamowania si? jak osoba prywatna, brak konieczno?ci po?wi?cania du?ych sum pieni?dzy na reklam?, mo?liwo?? rozliczania si? za klikni?cie w link przenosz?ce osob? do naszej witryny czy mo?liwo?? samodzielnej obs?ugi systemy reklamowego. Google Ads daje równie? mo?liwo?? reklamowania si? poprzez jeden system reklamowy w trzech miejscach i emitowania zarówno reklamy tekstow?, graficznej, jak i video. To bardzo korzystne i praktyczne rozwi?zanie, gdy? dzi?ki niemu mo?emy odpowiednio zaprezentowa? nasz produkt, wybieraj?c odpowiedni? form? reklamy.

Wyniki wyszukiwania

Pierwsz? i zdecydowanie najpopularniejsz? form? reklamy Google s? p?atne wyniki wyszukiwania w Google. To w?a?nie na nich Gogle zbudowa?o swoj? pot?g? jako marka i monopol pobieraj?c op?aty za mo?liwo?? umieszczania naszej strony w wyniku wyszukiwania niezale?nie od jako?ci strony. Gdy dana osoba wpisze do wyszukiwarki has?o lub fraz? Google wybiera najw?a?ciwsze strony internetowe oraz wy?wietla je u?ytkownikom. W trakcie ca?ej operacji bierze pod uwag? wiele czynników. W zamian za op?at? mo?emy od razu — bez ocenienia umie?ci? si? na szczycie listy (nad wynikami darmowymi). Wynik p?atny jest taki sam, jak ten darmowy, a jedyn? ró?nica jest ikonka “Reklama” obok adresu www. Wynik taki przez wiele osób jest traktowany jak ka?dy inny, wi?c jako ?e znajduje si? na szczycie listy, jest cz?sto odwiedzany. Google pobiera op?at? za klikni?cie w link i wy?wietlanie naszej strony, co jest uczciwym rozwi?zaniem. W ten sposób mo?emy promowa? swoj? stron? internetow? w danej kategorii tematycznej. P?atne wyniki wyszukiwania daj? mo?liwo?? okre?lenia tytu?u strony, umieszczenie krótkiego opisu oraz linku do strony www. Poprzez tak? tekstow? form? mo?emy zaprezentowa? potencjalnym klientom nasze has?o reklamowe i przybli?y?, o czym jest dana witryna w taki sposób, aby zainteresowali si? wynikiem i weszli na nasz serwis.

3 Formy reklamy w Google, kt?re pomog? Ci si? skutecznie zareklamowa? firm?

YouTube i video reklamowe

Google Ads umo?liwia równie? reklam? na portalu takim jak YouTube, co jest cz?sto zaskoczeniem dla osób rozpoznaj?cych swoj? przygod? z reklam? internetow?. Google jest w?a?cicielem tego serwisu dlatego i na nim mo?emy reklamowa?, si? korzysta? z jednego programu reklamowego, jakim jest Google Ads. Reklama na YouTube ma form? reklam video, które s? umieszczane w ró?nej formie. Mog? by? to np. 5-sekundowe spoty reklamowe, d?u?sze nagrania czy nagrania, których nie mo?na wy??czy? i trzeba obejrze? je do ko?ca, aby odtworzy? w?a?ciwe video. Reklamy takie umieszczane s? w filmach od zweryfikowanych i zatwierdzonych u?ytkowników, którzy zg?osz? si? do programu reklamowego. Otrzymuj? oni za wy?wietlanie filmów reklamowych odpowiednie wynagrodzenie, którym jest cz??? zarobku Google od nas. Filmiki takie s? publikowane zarówno osobom z naszej grupy docelowej, gdy ogl?daj? dowolne video lub na kana?ach osób o konkretnej tematyce.

Graficzne banery na stronach partnerów Google

Ostatnim typem reklamy jest reklama graficzna w postaci banerów reklamowych. S? one wy?wietlane na stronach www partnerów Google, którzy zamian za op?at? u?yczaj? wyszukiwarce miejsca pod reklam?. W zamian za to otrzymuj? cz??? wynagrodzenie, które Google otrzymuje od nas za emisj? reklamy i w ten sposób zarówno my, Google, jak i partnerzy odnosz? korzy?? na ca?ym procederze. Google Ads daje mo?liwo?? umieszczenia ró?nego rodzaju banerów reklamowych w postaci grafik czy materia?ów wideo. S? one wy?wietlane m. in. w du?ych banerach na górze lub dole strony, ma?ych banerach w panelach bocznych czy po prostu na ?rodku strony mi?dzy tekstem. Cho? istnieje mo?liwo?? ich zamkni?cia, zdecydowanie nie da si? ich nie zauwa?y?. Nasza reklama jest wy?wietlana na stronach o odpowiedniej tematyce lub na stronach, które odwiedzaj? osoby z naszej grupy docelowej. Reklama taka jest bardzo korzystna, gdy chcemy zaprezentowa? w sposób graficzny ciekawy baner, nasz produkt czy reklam? us?ugi. W programie Google Ads wystarczy odpowiednio skonfigurowa? i rozpocz?? kampani? reklam graficznych.