Wykorzystywanie pomocy edukacyjnych

Na efektywno?? nauki wp?ywa bardzo wiele czynników. Nale?? do nich aspekty motywacyjne, takie jak ch?? danego ucznia do przyswojenia sobie danego materia?u, która jest bezpo?rednio skorelowana z jego zainteresowaniami. Nie bez znaczenia s? te? jego predyspozycje. Jedna jest jeszcze jeden aspekt, na który warto zwróci? uwag?. Mianowicie jest to zastosowanie odpowiednich pomocy edukacyjnych, które mog? potencjalnie usprawni? proces przyswajania wiedzy.

Dobranie pomocy edukacyjnych

Odpowiednie dobranie pomocy edukacyjnych jest ?wietnym stymulatorem dla zmys?ów. Podnosi to zdecydowanie efektywno?? zastosowanych metod nauczania oraz sprawia, ?e nauka mo?e by? o wiele przyjemniejsza. Warto wi?c zainteresowa? si? zaopatrzeniem si? w odpowiednie pomoce edukacyjne, adekwatnych do prezentowanych tre?ci oraz rodzaju zaj??. Oczywistym jest, ?e pomoce edukacyjne nale?y dobra? do poziomu nauczania. Czym innym b?d? si? pos?ugiwa? nauczyciele w szko?ach podstawowych, a czym innym profesorowie uniwersytetów.

Wykorzystywanie pomocy edukacyjnych

Skuteczno?? pomocy edukacyjnych

Zastosowanie odpowiednich pomocy edukacyjnych, wed?ug niektórych psychologów, mo?e zwi?kszy? efektywno?? przyswajanego materia?u nawet o kilkaset procent. Z tego powodu, aby ka?dy nauczyciel, pedagog czy instruktor po?wi?ci? odrobin? czasu, na zapoznanie si? z materia?ami, które wska?? mu optymalne narz?dzia, którymi mo?e pos?u?y? si? na swoich zaj?ciach. Spektrum tego rodzaju pomocy jest niezwykle szerokie i zale?y jedynie od kreatywno?ci pedagoga, oraz nauczanego przedmiotu.

W najprostszych wersjach, mog? to by? ró?nego rodzaju plansze edukacyjne lub mapy. W bardziej zaawansowanej wersji mo?na pos?u?y? si? o wiele bardziej zaawansowanymi przedmiotami. Na przyk?ad na zaj?ciach z biologii, ?wietnie sprawdzi si? model ludzkiego szkieletu, odwzorowany w rzeczywistej skali. Na zaj?ciach z chemii warto zrobi? prezentacj?, na prawdziwych substancjach chemicznych, przy u?yciu specjalistycznego sprz?tu. Z pewno?ci? pomo?e to rozbudzi? wyobra?ni? uczniów.