Je?li chcesz, by Twoja firma odnios?a sukces i rozwija?a si? w przysz?o?ci, musisz zbudowa? to?samo?? marki. Powinna doskonale odzwierciedla? charakter Twojej dzia?alno?ci. Ma by? elastyczna i ewoluowa? wraz z firm?. Pami?taj, ?e nie dzieje si? to z dnia na dzie?. Wymaga g??bokiego my?lenia, zespo?u z silnymi umiej?tno?ciami komunikacyjnymi i projektowymi oraz wnikliwego zrozumienia marki.
Kilka podstawowych poj??
To?samo?? marki to zbiór wszystkich elementów tworzonych przez firm? w celu przedstawienia klientowi w?a?ciwego wizerunku. To?samo?? marki ró?ni si? od „wizerunku marki” i “brandingu”, nawet je?li te terminy u?ywane s? czasami zamiennie.
Poj?cie branding odnosi si? do praktyki marketingowej polega na aktywnym kszta?towaniu wyró?niaj?cej si? marki. Marka to postrzeganie firmy w oczach ?wiata.
Wiem, kim jeste?.
Zanim zaczniesz budowa? to?samo?? marki, musisz wiedzie?, kim jeste?. Zwró? uwag? na kilka kluczowych elementów:
- Twoja misja: dlaczego?
- Twoje warto?ci: jakie przekonania nap?dzaj? Twoj? mark??
- osobowo?? marki,
- unikalne pozycjonowanie,
- sposób komunikacji.
Zapytaj siebie: Dlaczego zacz??e? ten biznes? Jakie przekonania i warto?ci s? wa?ne dla Twojej firmy? W jakich elementach jeste? lepszy od konkurencji? Co Ci? od niej wyró?nia? Gdyby? móg? opisa? mark? w trzech s?owach, jakie by by?y? W jakich s?owach chcia?by?, aby opisywali Ci? klienci?
Design: podstawa to?samo?ci Twojej marki
Zasoby projektowe s? namacalnymi elementami okre?laj?cymi sposób postrzegania Twojej marki. Rzeczy, takie jak logo, opakowanie, projektowanie stron internetowych, grafika w mediach spo?eczno?ciowych, wizytówki i odzie? firmowa.
Do podstawowych elementów sk?adowych mo?emy zaliczy? typografi? (czcionk?), palet? kolorów i form?/kszta?t. Na przyk?ad okr?g?e logo z mi?kkimi kraw?dziami wywo?uje inne reakcje ni? ostre, kwadratowe logo. Projekt logo jest podstaw? to?samo?ci marki.
Powinno:
- jasno przedstawia? cechy charakterystyczne firmy,
- by? atrakcyjnie wizualnie (proste, czyste i uporz?dkowane),
- by? klasyczne, a nie trendy (na pewno nie chcesz, aby Twoje logo po 6 miesi?cach nie by?o ju? modne),
- zgodne ze standardami obowi?zuj?cymi w bran?y,
- robi? trwa?e wra?enie na odbiorcach.
Skuteczne narz?dzia do monitoringu Internetu
Kluczem do maksymalnego wykorzystania mediów spo?eczno?ciowych jest monitoring internetu. Warto na bie??co analizowa?, co odbiorcy mówi? o Tobie, konkurentach i rynku. W ten sposób mo?esz lepiej pozna? swoich klientów i poprawi? strategi? marketingow?.
Brand24 to skuteczne narz?dzie monitoringu social media i Internetu. Cieszy si? du?? popularno?ci?. Korzystaj?c z tego narz?dzia, mo?esz ?atwo i szybko sprawdzi? opinie na temat Twojej marki i konkurencji.
Hootsuite pozwala obserwowa? reakcje w mediach spo?eczno?ciowych. Obejmuje wiele platform, w tym Facebook, Twitter, Instagram, Linkedin, Foursquare, WordPress i Google+. Pozwala skutecznie zarz?dza? mediami spo?eczno?ciowymi.
Warto te? zwróci? uwag? na TweetReach. To ?wietne narz?dzie do monitorowania firmy. Mierzy rzeczywisty wp?yw i implikacje dyskusji w mediach spo?eczno?ciowych.